Toto je příběh, jak se z vytvoření jednoduché landing page stane válka, kde spolu zápasí barvičky, tlačítečka, písmenka a hlavně tak nějak originalita s nudnou ověřenou jistotou! A tak jsme udělali A/B test a tady máte první výsledky v přímém přenosu.
💡TIP: KONTAKTOMAT víc kontaktů – větší byznys >>
Bylo to asi takhle nějak:
Zkrátka jsme se pořád nemohli dohodnout, jak ta landing page na www.jednavec.cz bude vypadat! Schválně, jak to máte vy? Snažíte se být za každou cenu originální, dnes moderně „jiní“, nebo sázíte na ověřené a v praxi vyzkoušené způsoby?
Nemusí jít jenom o tvorbu webu… Ale vůbec celkově o strategii podnikání. Napište do komentářů, díky. 😉
No, ale pojďme dál…
Jak to vypadalo těsně po výkopu?
Konverze D: 28,492 %
Konverze L: 27,848 %
Jednoduchá a okoukaná verze vede. Sice jenom o kousek, ale vede.
Co je ale zajímavý…
V hlasování na Facebooku moje „okoukaná a neoriginální“ verze na plné čáře prohrála. 9 z 10 přátel na FB hlasovalo pro Lucčinu verzi. To dokonale demonstruje to, co na všech konzultacích tluču lidem do hlavy:
Jestli chcete vědět, zda váš nápad/strategie/stránky/produkt bude fungovat, zeptejte se trhu – opravdového trhu! Né pár přátel na Facebooku – a to jich klidně můžou být tisíce.
Přátelé nebo rodina vám nikdy nemůžou dát opravdové odpovědi. Buď vás podpoří: „To se určitě bude prodávat, ta tvoje stránka je moc hezká,“ nebo naopak nepodpoří: „To si nikdo nekoupí, mně se to nelíbí.“
Takhle se prostě nepodniká, to není reálný zájem lidí, kterým chcete prodávat. Tohle je sice jenom landing page na e-book zdarma, ale ty principy jsou tady dokonale vidět.
Útok ze zálohy (zápletka)
Konverze D: 27,384 %
Konverze L: 27,990 %
K vyrovnání skóre došlo přesně po tom, co přišly na A/B test davy z databáze od Lucky – tedy z databáze, která má raději hezčí, originálnější a tak nějak celkově voňavější stránky. 😉 To je poměrně podstatná a strategická část podnikání – ještě o tom bude řeč, ale jindy!
Zkráceně… dejte lidem to, co chtějí! Nebojujte tam, kde nemůžete vyhrát. Ani zbraněmi, které jsou v daném případě neúčinné. V boji na blízko bude k ničemu luk a na dálku zase neuděláte velkou parádu s mečem. Ale to jsem se opět nechal unést… 😉 A nebo ne, víte třeba, jestli prodává víc Facebook, nebo e-mail a kde a jak a kdy? Tady jsem o tom psal.
Ale zpátky k naší Jedné věci.
A co tedy říká trh po pár dnech?
Tohle:
Konverze D: 24,633 %
Konverze L: 22,644 %
To není statistická odchylka, ale trend! Jasný ukazatel, který říká, jakým směrem je lepší se vydat. Co myslíte, jakých bude dalších 14 dní? Vyhraje originalita, nebo ověřené způsoby? A co teprve, když se to poskládá dohromady a spojí se principy, které fungují, s originalitou!
Wau…
Kam můžeme jít dál? Vypneme A/B test na tyto stránky. Vítěznou verzi si vezmeme a podle ní uděláme další verzi. A opět pustíme A/B test. Tímhle způsobem se můžeme dostat na dlouhodobou konverzi stránky klidně i přes 30 %. Ale možná ještě výš.
💡TIP: KONTAKTOMAT víc kontaktů – větší byznys >>
Napadá vás, co bychom mohli testovat?
- barvy (pozadí, tlačítko)
- texty (nadpisy, obsah, tlačítka)
- celkový vizuál stránky
- přidat konverzní prvky (e-book si již stáhlo…, vytunit sociální tlačítka, reference a ohlasy)
- přidat popupy atd…
Nikdy se to nepovede na poprvé! Nikdy, když chcete opravdu kvalitní výsledky. Ty vznikají až z dlouhodobé spolupráce a odlaďování od drobných detailů až po velké strategické věci. Obojí je stejně důležité…
Nemůžete jenom točit kormidlem a vymýšlet jednu věc za druhou, musíte jít do detailu. Zrealizovat věci a dát jim čas, ale efektivní čas (ne jen tupě čekat, až se něco stane). Zkrátka, bez práce nejsou koláče! A ladění a optimalizace stránek (podnikání) je sakra práce.
Už jsem vám vyprávěl, jak moje landing page má konverzi 60 % téměř 2 roky v kuse, a slyšeli jste o prodejní stránce s výkonem 25 % do prodeje? Nic není nemožné… Ale ani zadarmo! Ale o tom zase někdy příště.
Teď si prohlédněte ty stránky:
A nezapomeňte taky zjistit, co je to ta Jedna věc! V obou verzích stránky hraje hlavní roli!