Dušan Souček

Obsah článku

Kvantita dělá kvalitu? Paretovo pravidlo v podnikání

Obsah článku

Určitě mi dáte všichni za pravdu, že je lepší jeden pořádný zářez než 10 menších…

Kvalita je vždy lepší než kvantita.

Platí to ale i v online marketingu a vůbec celkově v podnikání?

EDIT 2021: Dnes bych už spoustu věcí řekl a možná i dělal jinak. Nechávám tady tento článek bez změn jako takové „muzeum“ své online tvorby.

✅ TIP: VIP mentoring Umění online prodeje >>

Paretovo pravidlo je neúprosné. Říká, že 80 % zisku bude vždy vznikat pouze z 20 % vašich aktivit. Ale jak, k čertu, poznat těch 20 % činností, které přinesou zisk?

Ve sportu, se říká „těžko na cvičišti, lehko na bojišti“. Cyklisté najezdí stovky tisíc kilometrů, aby si pak vychutnali vítězství v závodě na 100 km. Nebo jste snad už potkali nějakého úspěšného sportovce, který by říkal, že trénuje jenom na 20 %?

Trošku nám tam to Paretovo pravidlo teď nesedí.

Z toho si nic nedělejte, já dokážu dokonale zpochybnit téměř vše.

Vždycky záleží na správném úhlu pohledu. Paretovo pravidlo samozřejmě platí a já vám teď prozradím, jak najít těch 20 %, které přinesou 80 % zisku.

Co třeba články na blog?

Chtělo by to něco pořádného, co budou lidé sdílet a s chutí k tomu přidávat komentáře. Takové články chce mít na blogu každý.

A jaké tam většinou jsou? Většinou žádné nebo pár starších kusů. Zkuste si dát předsevzetí, že každý měsíc napíšete 10 článků na blog.

Zní vám to šíleně? Dřív jsem si myslel, že 1 článek za měsíc stačí. Nestačí, nepřitáhne pozornost, neudělá z vás blogera a s touto frekvencí se ani nenaučíte dobře psát. Napište 10 článků a pak dalších 10 článků a můžete si být jisti, že se brzo na vašem blogu narodí klenot, který přitáhne velkou pozornost.

Když jsme psali jeden článek za měsíc, nic se nedělo.

Když jsme ale frekvenci zvýšili, začala se najednou přirozeně zvedat návštěvnost z vyhledávačů a s tím vzrostl i počet kontaktů do databáze.

navstevnost clanky

Děláte e-mail marketing?

Mně to nefunguje – to slyším snad každý den. No, mně to také nefungovalo, nemyslete si, že jsem říkal něco jiného. Ale nepřestal jsem věřit, poslal jsem stovky e-mailů a najednou se začaly objevovat strategie a postupy, které mi fungují.

✅ TIP: 21 e-mailových šablon >>

A je úplně jedno, co si o tom myslí seznam.cz nebo gmail.com a jejich snaha o selekci hromadných zpráv. Budu zkoušet dál a zase objevím postupy, které budou fungovat. Z kvantity se vždy narodí vítězná strategie. Z čekání na nápad na skvělý mailing se rodí „Mně to nefunguje.“

Už to slyším… No jo, ale nemůžu přece posílat každou chvíli na své kontakty nový e-mail. Vždyť si je naštvu a přestanou to číst. A máte to změřený, že jim to opravdu vadí? Já to měřil… E-mail prodává, chcete mít hodný a klidný kontakty, nebo chcete vydělávat? A chcete vědět, jaké e-maily prodávají právě u vaší databáze? Víte, jak to nejlépe zjistíte?

Sociální sítě

Jejich efektivita a přínos do podnikání je něco jako sněžný muž. Hodně se o ní mluví, ale málokdo ji kdy viděl. A každého, kdo viděl sněžného muže, máme za blázna. 😀

Ale teď smrtelně vážně. Osobně si tento stav vysvětluji tím, že téměř neexistuje bariéra vstupu pro marketing na sociálních sítích. U e-mail marketingu si přece jenom musíte koupit nějaký nástroj. Postovat na Facebooku můžete okamžitě, zdarma, jakkoli a kamkoli.

Proto jej také bere vážně jen zlomek podnikatelů. Většina skončí s pár příspěvky na fanpage, které samozřejmě nic nepřinesou. Začnou tvrdit, že to nefunguje, a jdou zkoušet zase něco jiného.

Už jste to možná ode mě slyšeli. Strašně rád přirovnávám Facebook k velké hospodě. Když do hospody přijdete poprvé a dáte si prvních pár piv, většinou to nedopadne nejrůžověji. Štamgasta z vás udělají až léta tréninku, odříkání, pár přešlapů a celkem hodně těžké dřiny. A je nebezpečí, že můžete skončit úplně jinak, záleží na tom, jakou si dokážete udržet hladinku kvality. 😉 Štamgastem se nestane po prvních pár pivech, stejně jako nezabodujete na Facebooku pouze pár příspěvky.

Z kvantity se vždy narodí kvalita

Potvrdilo se mi to už mockrát.

Pokud nevíte, co napsat na blog, jaký dát příspěvek, jak napsat e-mail nebo třeba jak nastavit reklamu, nevadí. Prostě to udělejte, jak nejlépe v danou chvíli umíte. Postupem se vše vylepší, jen musí být co vylepšovat. Z nuly se toho moc nenarodí.

Dušan Souček

Dušan Souček

Doporučujeme:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *